top of page
  • תמונת הסופר/תגולן אלחדיף

מהו חיסכון פנסיוני?

בחיסכון פנסיוני חוסך המשקיע במהלך חייו כספים, זאת באמצעות הפקדות שוטפות (כשכיר או עצמאי), במטרה שישמשו למחייתו לאחר פרישתו מהעבודה ולעת זקנה. על כן ללא ספק מדובר בחיסכון ובעוגן החשובים ביותר. זכרו כי היערכות נכונה מראש תשפיע על רמת חייכם בעת פרישה מהעבודה, ובעיקר לאור תוחלת החיים הארוכה כיום ולאור הרפואה המתקדמת, נוצר גם מצב בו ההתמודדות לחיים ארוכים פירושו יותר כסף ויותר תכנון ודאגה שנדרשים על מנת לממן את השנים הנוספות והארוכות.





חיסכון פנסיוני מנוהל למעשה על ידי המוסדות וזאת באמצעות שלושה אופנים שונים: קרן הפנסיה, ביטוח המנהלים וקופת הגמל. לכל אחד ממסלולי ההשקעה יתרונות וחסרונות ומכלול של פרמטרים… יש לזכור למשל שבקרן הפנסיה ובביטוח המנהלים מלבד החיסכון הפנסיוני, ישנו בנוסף גם סעיף ביטוח המספק הגנה למקרי אובדן כושר עבודה או מוות.


גם אם אתם נמצאים רק בתחילת הדרך בשלב בו אתם מתחילים לחסוך לפנסיה, ויום הפנסיה עוד רחוק מכם, להחלטות שתקבלו היום בבחירת מסלול הפנסיה שלכם, ישנן חשיבות מכרעת הן לשווי הרווח וכמובן להמשך חייכם. כאשר תוחלת החיים כאמור רק עולה, חיסכון זה אמור להבטיח לנו מציאות באותה רמת חיים שהורגלנו אליה עד לרגע הפרישה. אך האם זה אכן קורה כך באמת? לרוב התשובה תהיה לא. כי אין בעצם מספיק כסף!


על כן זה מוכיח כמה בלי התכנון קדימה קריטי וחשוב, וללא תכנון מקדים ונכון רוב הציבור לא יוכל לשמור על אותה רמת חיים קודמת. מה ביכולתכם לעשות? כאן אנו נכנסים לתמונה ונדע ליצור עבורכם בדיוק רב את התיק והמסלול הנכון להשקעה, לפי צרכיכם האישיים.

אנו נחשב ונתכנן את קצבת הפנסיה הצפויה והרצויה לכם, וזאת במינימום עלויות.


קרן השתלמות


דרך נוספת המהווה עוד עוגן שיכול לשמש אף כמעין שחקן חיזוק לפנסיה, או בכדי ליצור כסף והון נוסף לגיל פרישה או אף לפני כן, לכל מטרה שהיא, היא – קרן השתלמות. בתכנית חיסכון לטווח הקצר או לטווח זמן בינוני, העובד והמעסיק מפקידים כספים מדי כל חודש בהתאם לגובה שכרו של העובד, או עובד עצמאי מפקיד הפקדות כעצמאי. כיום משמשת קרן זו על פי רוב כאפיק חיסכון כללי– זהו אפיק חיסכון אטרקטיבי ביותר, גם כיוון שהוא היחיד שנותר פטור ממס – הפטור הוא הן על ההפקדות (עצמאי בלבד) והן על הרווחים עד לגובה תקרה.

קרן השתלמות בנוסף מתפקדת כיום כתיק השקעות לכל דבר. לתיק זה יתרונות מהותיים על פני אפשרויות השקעה אחרות ולכן חשוב לנהל את קופות ההשתלמות ביחס להשקעות הנוספות שיש בתיק. על כן אם בחרו במנהל השקעות טוב ואיכותי שיידע כיצד להביא את התשואה למקסימום של רווחים לאורך השנים, ונוכל יחד לתכנן תמהיל השקעות נכון המתאים לכל לקוח בהתאם לראיה רחבה לטווח רחוק, שתכלול באופן מלא את כל סך נכסיו, וכך נדע באופן וודאי כיצד לעקוב ולייצר את הבקרה על ההשקעות השונות.





28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page